Kirkon juhlat — uusi kaupunkifestivaali Tampereella 17.—19.5.

kuvakollaasi kirkon juhlista, punainen sydän, silmälasipäinen nainen, neljä pyöreää hymiötä, pappisnainen, ...

Tampereella järjestettävät Kirkon juhlat kokoaa yhteen seurakuntalaiset, suuren yleisön, kirkon työntekijät ja eri järjestäjätahot ainutlaatuiseen ohjelmaan. Kaupunkifestivaali koostuu erilaisista ohjelmasisällöistä: puhe- ja taideohjelmista sekä jumalanpalveluselämästä. Kirkon juhlien ohjelman kantavana ajatuksena on vahvistaa toivoa tulevaisuuteen.

Juhlien päälava on Tampereen keskustorilla, tapahtumia järjestetään myös lähialueen kirkoissa. Valtaosaan ohjelmista on vapaa pääsy, joihinkin tarvitaan maksullinen tapahtumalippu. Festivaali kokoaa keskustorille tuhansien laulajien kuoron, jossa on mukana Akaan seurakunnan kuorolaisia.

“Toivon voimalla” -teemalla olevat juhlat tarjoavat korkeatasoista musiikkia ja viihdettä sekä ajatusten, uskon ja elämänkatsomusten vuoropuhelua. Esiintymislavoille nousevat muun muassa professori Heikki Hiilamo, kansanedustajat Jarno Limnéll ja Annika Saarikko, juontaja-toimittaja Katja Ståhl sekä arkkipiispa Tapio Luoma ja piispat Kaisamari HintikkaJari JolkkonenTeemu LaajasaloMari LeppänenMari Parkkinen ja Matti Repo.

Ohjelmassa on myös paljon kulttuurielämyksiä. Konserttitarjontaa täydentävät muun muassa ruotsalainen gospeltähti Samuel Ljungbladh sekä kotimaiset Gospel Helsinki, Tampere Filharmonia, Jukka LeppilampiTommi Kalenius, Suomen kanttorikuoro ja Anne-Mari Kivimäki Ensemble. Juhlat käynnistyvät jo torstaina 16.5. etkotapahtumilla – tarjolla on muun muassa keskustelutilaisuuksia ja musiikkia.

Kirkon juhlia varten koottu tuhansien laulajien suurkuoro tahdittaa perjantaina 17.5. laulullaan konserttia, jossa kuullaan kaikkien tunnetuimpia ja lauletuimpia hengellisiä suosikkilauluja. Luvassa on myös yhteislaulua!

Ohjelmasisältöjen taustana ovat aiemmat Kirkkopäivät, Kirkon musiikkijuhlat sekä Lähetysjuhlat. Nyt järjestettävässä tapahtumassa nämä kolme sulautuvat uudenlaiseksi, yhtenäiseksi tapahtumakokonaisuudeksi.

Kirkon Juhlat 2024 -tapahtuman pääjärjestäjiä ovat Kirkkohallitus, Kirkkopalvelut ry, Suomen Kanttori-urkuriliitto ry, Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry, Suomen Lähetysseura ry ja Tampereen seurakuntayhtymä.

Tarkempaa tietoa ja ohjelma löytyy nettisivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2024-05-06 09:01:00.0