Akaan Gospelkuoro

Gospelkuoro on syksyllä 1993 perustettu nuorekkaiden aikuisten sekakuoro, jossa on tällä hetkellä 15 laulajaa. Kuoroääni muodostuu yhdeksästä sopraanosta, kolmesta altosta ja kolmesta bassosta. Lisää laulajia (varsinkin tenoreita) toivotetaan tervetulleeksi!

Kuoro laulaa pääsääntöisesti kolmeäänisiä lauluja pianosäestyksellä. Tuomasmessuissa ilonamme on ollut kokonainen bändi.

Kuoroa johtaa kanttori Marja Karhu.

Harjoitukset

Akaan Gospelkuoro harjoittelee Akaan seurakuntatalon alasalissa keskiviikkoisin klo 18-19.30. Ennen laulamista on tarjolla pieni annos jumppaa ja äänenhuoltoa.

Tämän syksyn harjoitukset alkavat ke 6.9.2023

Akaan Gospelkuoro
Akaan Gospelkuoron 20-vuotisjuhla vuonna 2013

Mitä lauletaan?

Kuorokansiota selaillessa nimet Simojoki, Löytty ja Laaksonen toistuvat tiheään. Ohjelmistosta valtaosa onkin kotimaista klassikkogospelia, mutta joukkoon mahtuu myös rytmejä Afrikasta, harmoniaa Taizésta sekä muutama perinteinen kirkkolaulukin. Laulukirjoista on ahkerimmin ollut käytössä Tuomaslauluja.

Sana gospel tarkoittaa evankeliumia, ilosanomaa. Haluamme musiikillamme välittää laulun ja sydänten iloa.

Gospelkuoro laulaa jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa sekä vierailee myös vankilassa. Vuosien saatossa Tuomasmessu on ollut tärkeä osa kuoron toimintaa.

Kanttori
Kylmäkosken kappeliseurakunta
Lehtitie 3
37910 Akaa

Vapaapäivät maanantai ja tiistai. Työpiste Kylmäkosken seurakuntatalossa.