Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. (Ps. 139:13-14a)

Syntymäpäivät

Jokainen ihminen on valtavan arvokas ja tärkeä. Jumala on luonut kaikki ihmiset juuri sellaisiksi kuin on halunnut. Jokainen syntymä on ihme ja lahja samalla kertaa.

Elämän lahjaa kannattaa juhlistaa eri tavoin ja mahdollisuuksien mukaan läheisten, sukulaisten ja ystävien kanssa. Seurakunta haluaa olla mukana arjessa ja juhlassa.

Yhteiset syntymäpäivät

Seurakuntamme jäsenet saavat henkilökohtaisen kutsun yhteisille syntymäpäiville täyttäessään 70-, 75-, 80-, 85-vuotta. Juhlaan voi osallistua yhdessä puolison tai jonkun muun läheisen henkilön kanssa. Yhteisiä syntymäpäiviä vietetään kolme kertaa vuodessa. Juhlaa vietetään Akaan kirkolla, Viialan kirkolla tai Kylmäkosken seurakuntatalolla. Syntymäpäiväjuhlassa vietetään messu, jonka jälkeen on ohjelmaa ja syntymäpäiväkahvit seurakuntasalissa.

Yli 90-vuotiaiden luona vieraillaan kotona

Seurakunnan pappi, kanttori tai muu työntekijä vierailee yli 90-vuotiaiden seurakuntalaisten luona kotona juhlapäivänä. Mikäli ette toivo vierailua, pyydämme Teitä ottamaan yhteyttä seurakuntatoimistoon.

Seurakunnassa juhlitaan yhteisesti myös 1v, 2v, 3v, 4v, ja 5v syntymäpäiviä kerran vuodessa kullekin ikäluokalle sekä 10-synttäreitä. Syntymäpäiväsankarit saavat henkilökohtaisen kutsun juhlaan.

Vaaleanpunainen ruusukimppu.