Rippikoulu on noin puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Rippikouluun osallistuminen on vapaaehtoista.

Rippikoulun tavoitteena on, että

• nuori saa eväitä elämäänsä, kun rippikoulussa pohditaan elämään ja uskoon liittyviä asioita yhdessä muiden nuorten ja seurakunnan aikuisten kanssa
  • nuori vahvistuu siinä uskossa, johon hänet on kasteessa otettu
  • kasvaa rakkaudessa lähimmäiseen
  • oppii elämään rukouksessa ja seurakuntayhteydessä.

Rippikoulut vuonna 2024

Kaikille Akaan seurakunnan vuonna 2009 syntyneille jäsenille lähetettiin rippikouluesite postitse syyskuun loppupuolella.

Ilmoittautuminen rippikouluihin on ollut auki 2.-22.10.2023. Nuorisotyönohjaajat kävivät myös lokakuun alussa kouluilla esittelemässä rippikouluvaihtoehtoja.

Ilmoittautuminen rippikouluun tapahtui sähköisen linkin kautta. Jos unohdit ilmoittautua 22.10. mennessä, ota yhteyttä Veera Mannilaan.

Mikäli haluat kysyä rippikouluista jotain, voit ottaa yhteyttä:

• rippikoulutyön koordinaattoriin Veera Mannilaan, veera.mannila@evl.fi tai puh. 050 349 4326 tai
  • kasvatuksen työalavastaavaan Hanna Jussilaan, hanna.jussila@evl.fi tai puh. 040 725 7415
Konfirmaatiokulkue

Ripariesitteen kansikuva