Seurakuntalainen voi tehdä aloitteen

Seurakuntalaiset voivat tehdä erilaisia aloitteita seurakunnan luottamuselimille. Aloite toimitetaan kirjallisena seurakunnan seurakuntatoimistoon. Kirkkoneuvosto käsittelee aloitteet. Jos aloite koskee kirkkovaltuuston päätösvaltaan kuuluvaa asiaa, kirkkoneuvosto valmistelee aloitteen valtuustolle.

Akaan seurakuntatoimisto palvelee ensisijaisesti puhelimitse ja sähköpostitse. Käyntiosoite: Sontulantie 1, Akaa/Toijala.
Kirjepostia voi jättää oven postiluukkuun.

Puhelin 040-358 3342 (tähän numeroon ei voi jättää tekstiviestejä) ma-to klo 9-11.
Muina aikoina sähköpostilla akaan.seurakunta@evl.fi.

Kokonaiskirkon asioihin liittyvä aloite voi edetä aina kirkon "eduskuntaan" eli kirkolliskokoukseen saakka. Reitti voi olla esimerkiksi: seurakuntalaisen aloite - kirkkoneuvosto - hiippakuntavaltuusto - kirkolliskokous.