Keskusteluapu

Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten. Diakoniatyöntekijät ovat koulutettuja keskusteluavun antajia, ja heihin voi ottaa yhteyttä aina, kun siihen tuntee tarvetta.

Yhteyttä kannattaa ottaa matalalla kynnyksellä. Syitä voivat olla esimerkiksi arjen huolet, yksinäisyys ja ihmissuhdepulmat, suru, huoli omasta tai läheisen terveydestä, hengellinen pohdinta, yllättävät ja mieltä horjuttavat tapahtumat tai muu vaikea elämäntilanne. Tarvittaessa diakonit osaavat neuvoa myös muun avun piiriin. Keskusteluapu on maksutonta.

Akaan seurakunnan diakoniatyöntekijät ovat erikoistuneet erilaisiin elämäntilanteisiin, vaikka he kaikki auttavat kaikkia. Katso yhteystiedot sekä vastuu- ja toimialueet alta.

Diakoniatyöntekijän tavoitat puhelimitse ajan varaamista varten arkisin klo 9-10. Katso yhteystiedot alta. Jos diakoniatyöntekijä on esim. lomalla, puhelu ohjautuu tavoitettavissa olevalle diakoniatyöntekijälle.

Halutessasi voit jättää yhteydenottopyynnön myös vastaajaan tai sähköpostilla: diakonia.akaa@evl.fi

Voit olla yhteydessä myös pappeihin, heidän yhteystietonsa löytyvät täältä

Diakonian vastuu- ja toimialueet

Palvelun työalavastaava:

Jaana Alasentie, pappi

Toijalan alue ja koko seurakunnan alueella  kehitysvammaistyö ja kasvatus:

• virkavapaalla Satu-Tuulia Halkosaari, diakoni
  • Sijainen Marja Lamminen, diakoni
  • marja.lamminen@evl.fi
  • Toijalan diakoniatoimisto os. Sontulantie 1, käynti katutasosta

Kylmäkoski ja Toijala sekä koko seurakunnan alueella aistivammaistyö, invalidityö, päihde- ja mielenterveystyö:

• virkavapaalla Eeria Suontausta, diakoni