Soitinyhtye Ad libitum

Ad libitum on merkitsee musiikkiterminä “oman mielen mukaan”. Se tuli vuonna 2008 perustetun soitinyhtyeen nimeksi kuin itsestään.

Yhtye keskittyy lähes pääasiassa instrumentaalimusiikkiin, jota pyrimme valmistamaan paitsi erilaisiin palvelutehtäviin seurakunnassa, muun muassa jumalanpalveluksiin ja juhlatilaisuuksiin, mutta myös aivan itsenäisenä musiikin harjoittamisen muotona. Ohjelmistossa on teoksia Bachista Myrskyluodon Maijaan, mukana on myös Heitor Villa-Lobosin ja Astor Piazzollan sävellyksiä, joten repertuaari on hyvin monipuolinen.

Ad libitum on tarkoitettu  jousi- ja puhallinsoittajille. Kaikki yhtyeen sovitukset ovat kanttori Juha Salmesvuoren käsialaa.

Yhtyeessä musisoivat tällä hetkellä: Kaisa-Reeta Järvenpää, viulu, Katariina Mahkonen, klarinetti, Suvi-Marja Holkeri-Salmesvuori, tenorisaksofoni sekä Juha Salmesvuori, kontrabasso.

Yhtyeen harjoitukset ovat keskiviikkoisin klo 18-20 Akaan seurakuntasalissa.

Lisätietoja: kanttori Juha Salmesvuori, puh. 040 721 1182

Ad libitum

Kanttori
Sontulantie 1
37800 Akaa

Vapaapäivät maanantai ja tiistai. Työpiste Toijalan seurakuntatalossa.