Akaan seurakunnan ja kaupungin välinen yhteistyö varhaiskasvatuksessa

Yleistä

Akaan seurakunnan kasvatuksen työala teetti keväällä 2023 kyselyn Akaan kaupungin varhaiskasvatuksen ja koulujen henkilöstölle yhteistyöstä ja sen kehittämisestä. Sieltä nousseiden toiveiden pohjalta on lähdettin rakentamaan jo syksylle 2023 uudenlaista yhteistyötarjotinta.

Tarjotut tuokiot ovat yleissivistäviä. Tuokiot sijoittuvat ensimmäiseen kumppanuuden koreista. Tuokiot eivät sisällä uskonnonharjoittamista, vaikka esimerkiksi jouluna tuokion pohjana voidaan käyttää raamatun kertomusta, kun tutustutaan luterilaiseen perinteeseen.

Varaaminen

tapahtuu sähköisesti tästä linkistä tai päiväkoteihin sähköpostitse lähetetyn linkin kautta. Saatte vahvistusviestin, kun varaamanne aika on vahvistettu.

Pakettien vaihtoehdot keväällä 2024:

Pääsiäisen värit

• Tutustutaan pääsiäisen raamatun kertomuksen kautta pääsiäisen symboleihin ja väreihin.
  • Ei sisällä virsiä / rukousta.

Eläinvaellus -

• Miltä kuulostaa tuulen laulu? Oletko kuullut sanontaa ”hidas kuin etana”?
  • Eläinvaellus on lasten oma toiminnallinen pyhiinvaellus. Vaelluksen aikana pääsemme eri eläinten kautta tutustumaan itseemme ja ympäristöömme keskustelujen, lorujen, leikkien ja pohdiskelujen avulla. Tuokio suunniteltu ulkona pidettäväksi ja soveltuu parhaiten isompien ryhmille.

Lisätietoja saa kasvatuksen työalavastaava Hanna Jussilalta hanna.jussila@evl.fi 0407257415