Vuoden 2023 alustava tulos

Vuoden 2023 Yhteisvastuukeräys keräsi varoja nuorten väkivallan ja konfliktien ratkaisuun ja ennaltaehkäisyyn Suomessa ja maailmalla. Keräyksen kokonaistulos nousi toista vuotta peräkkäin ja ylsi alustavan tuloksen mukaan 2,6 miljoonaan euroon.

Vahvistettu tulos saadaan huhti-toukokuun aikana ja toukokuussa rahat tilitetään kaikille tuotonsaajille.

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia nuoria

Vuonna 2024 kerätyt varat käytetään syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja heidän mahdollisuuksiensa tukemiseen HelsinkiMission, Suomen ev.lut. seurakuntien ja Kirkon Ulkomaanavun avulla.

Suomessa nuorten yksinäisyys on kasvava ja vakava ongelma, eikä se ole vähentynyt koronarajoitusten purkaamisen jälkeen. Tällä hetkellä joka kuudes nuori Suomessa kärsii yksinäisyydestä. Joka neljännellä ei ole porukkaa, johon kuuluisi. Yhtä moni on vailla yhtään läheistä ystävää. Apua tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan.

Osallistu Yhteisvastuuseen

Yksinäisyyttä ja sen seurauksia on mahdollista vähentää, ennaltaehkäistä ja estää. Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan HelsinkiMission valtakunnallista työtä kouluissa, jotta yksinäisyyttä osataan paremmin tunnistaa, lievittää ja puuttua siihen. Keräyksen avulla yksinäisiä nuoria autetaan tarjoamalla kriisi-, tuki- ja keskusteluapua ympäri Suomen.

Jokaisella maamme paikkakunnalla toimii myös Suomen ev.lut. kirkon seurakunta, jonka nuoriso- ja sosiaalityö kohtaa ja auttaa oman paikkakunnan nuoria.

Myös maailman kriisitilanteiden keskellä elävät nuoret tarvitsevat tulevaisuuden mahdollisuuksia. Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan Kirkon Ulkomaanavun työtä maailman katastrofialueilla mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäynti sekä tarjoamalla ammatillista koulutusta erityisesti pakolaisasutusalueilla.

Tee avusta totta. Lahjoita.

Yhdessä voimme auttaa yksinäisiä, syrjäytyneitä, ulossuljettuja tai kriisin kohdanneita nuoria Suomessa ja maailmalla, jotta jokaisella nuorella olisi valoisampi tulevaisuus.

Lahjoituskanavat 2024

MobilePay numeroon 23459, joka menee suoraan Akaan seurakunnan yhteisvastuukeräykseen

Keräystilit

• Aktia FI82 4055 0010 4148 41
  • Nordea FI16 2089 1800 0067 75
  • OP FI14 5000 0120 2362 28

Laita viitenumeroksi: Akaa 302025

TAI

Nappaa puhelimella kuva oheisesta QR-koodista, niin pääset lahjoittamaan Akaan seurakunnan yhteisvastuukeräykseen:

Keräyslupa RA/2020/639/Kirkkopalvelut.  #yhteisvastuu2024

Yhteisvastuun kotisivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

pinkillä taustalla teksti auta nuoria Suomessa ja maailman katastrofialueilla yhteisvastuu.fi

Apu menee perille

• Noin 20 % tuotoista suunnataan vuosittain valittavaan, vaihtuvaan kohteeseen Suomessa. Vuoden 2024 kumppanina toimii HelsinkiMissio.
  • Noin 20 % keräystuotosta jää keräävälle seurakunnalle monipuoliseen avustus- ja auttamistoimintaan.
  • Noin 60 % keräystuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofiavun kautta kansainväliseen apuun.

Tehdään yhdessä toisille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän.