Liity yhteiseen rukoukseen neulomalla rukoussukat!

Akaan seurakunnassa alkaa maanantaina 28.2. alueen hiihtoloman alkaessa rukoussukkien yhteisneulonta. Rukoussukat on vapaasti mukailtu rukoushelmistä. Ohjepätkä sukkien neulontaan julkaistaan kerran päivässä Akaan seurakunnan Instagram-tilillä sekä Facebook-tilillä.

värikkäitä raidallisia sukkia eri jaloissa

Rukoussukan malleissa on yksivärisiä raitoja tai helppoa kirjoneuletta. Yhteisneulonta keskittyy raitoihin ja yksiväriseen teräosaan. Voita neuloa sukat tai säärystimet.

Rukoussukat syntyivät Veera Mannilan ja Hanna Jussilan yhteisen pohdinnan tuloksena.

”Ensin ajattelin miten kiva olisi suunnitella kirkkosukat, mutta koin sen haasteelliseksi toteuttaa, Veera Mannilla kertoo.
”Pohdin tätä Hannalle ääneen puhelinkeskustelussani ja harmittelin miten kiva olisi ollut pitää hartauksia kirkkosukat jalassa. Silloin Hanna keksi ehdottaa simppelimpää versiota rukoushelmiin pohjautuvista rukoussukista.”
”Innostuin heti ja hain langat, neuloin useamman erilaisen mallin (helmet vain varressa raitoina/helmet vain varressa raitoina ja teräosassa omia rukousaiheita/helmet koko sukan matkalta). Hanna teki vielä säärystimet, jossa raidat eli helmet ovat koholla neuleessa, Veera jatkaa idean toteutuksesta.

Sukkiin voi käyttää vaikka jämälankoja, mutta tiettyjä värejä tarvitaan. Malleissa on lankana Novita Nalle tai vastaava lanka. Puikot numero 3 tai käsialan mukaan.

Laita siis Akaan seurakunnan Instagram- ja Facebook-tilit seurantaa ja aloita rukoussukkien neulonta. Tähän rukoustyöhön voi hyvin liittää myös Ukrainan tilanteen.

Fri Feb 25 12:36:25 EET 2022