Kylmäkosken kappalainen asetetaan virkaan 9.1.

Kylmäkosken kappalainen Leena Sorsa asetetaan virkaansa sunnuntaina 9. tammikuuta 2022 kello 18 messussa Kylmäkosken kirkossa. Sorsan virkaan asettamisen toimittavat lääninrovasti Seppo Jarva ja kirkkoherra Ali Kulhia. Messu myös suoratoistetaan Akaan seurakunnan YouTube-tilillä.

leena sorsa.jpg

Leena Sorsa on akaalainen pappi, joka on toiminut muun muassa seurakuntapappina, tutkijana ja pappisasessorina. Hän on koulutukseltaan teologian tohtori ja hallintotieteiden maisteri. Teologisesti Sorsalle arvokkainta on ”yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden”.

Kylmäkosken kappeliseurakunnan kappalaisen tehtäviin kuuluu papintyötä sekä kappeliseurakunnan että koko seurakunnan alueella, jossa hänen erityisenä vastuunaan on Kylmäkosken alueen jumalanpalveluselämä ja sielunhoito. Tehtävässä korostuu Kylmäkosken kappeliseurakunnan kehittämisen ohella koko seurakunnan hallinto ja rippikoulutyö. Kappalainen on pappien ja kanttorien lähiesimiehenä seurakunnan ohjausryhmän jäsen.

Tulethan messuun paikan päälle vain terveenä ja maskia käyttäen.

2022-01-04 11:52:00.0