Seitsemän kirkon pyörälenkki pyöräillään su 29.8.

Sääksmäen rovastikunnan perinteinen pyöräilytapahtuma ”Seitsemän kirkon lenkki” toteutuu jo 39. kerran. Pyöräily järjestetään sunnuntaina 29.8. klo 8-16. Pirkanmaan koronatilanteesta johtuen tänä vuonna kirkkojen leimauspisteissä on saatavana vain mehua ja vettä eli lenkille kannattaa varustautua omin eväin.

kaupin kanuunat-1.JPG

Kuva Kaupin Kanuunoista: Jaana Viitakangas-Klemola

Osallistumismaksulla tuetaan Suomen Lähetysseuran työkohteissa tehtävää seurakuntien nimikkolähetystyötä. Aikuisten osallistumismaksu on 10€ ja alle 18-vuotiaiden 5€. Maksu käteisellä, Toijalassa on mahdollista korttimaksu. Osallistujien kesken arvotaan lahjakortti.

Pyörälenkin osallistuja ilmoittautuu jollakin kirkoista klo 8-16 ja käy vähintään kahdella seitsemästä kirkosta. Jos intoa ja kuntoa riittää, voi kiertää vaikka koko lenkin, jolloin matkaa tulee n. 90 km. Kirkot ovat Sääksmäki, Metsäkansa, Akaa, Viiala, Kylmäkoski ja Urjala. Kirkkokierroksensa jälkeen pyöräilijä jättää kirkkojen leimoin varustetun osallistumiskortin viimeiselle kirkolle. Valkeakoskella leimauspisteenä on seurakuntatalo, os. Valkeakoskenkatu 27.

Akaan kirkon leimauspiste on srk-talon viraston eteisessä (Sontulantie 1), Viialassa Pappilassa (Nordintie 5). Leimauspaikoilla on opastekyltit.

Kiinnitämme erityistä huomiota käsihygieniaan ja turvaväleihin leimauspaikoilla. Sisätiloissa suositamme vahvasti maskin käyttöä.

Tapahtuman järjestävät Sääksmäen, Akaan ja Urjalan seurakunnat.

2021-08-09 12:27:00.0