Pääsiäisajan jumalanpalvelukset suoratoistona Akaan seurakunnassa

Pääsiäinen, kristittyjen suurin juhla, tuo tänä vuonna jumalanpalvelukset ihmisten lähelle suoratoistojumalanpalvelusten kautta. Jokaisen messun jälkeen on mahdollista tulla muutama ihminen kerrallaan ehtoolliselle puolen tunnin ajan.

krusifiksi Jeesus ristillä

Taizén krusifiksi. Kuva: Hele Ali-Löytty

Pääsiäisjakson aikana kristinuskossa seurataan Jeesuksen elämän viimeisiä vaiheita ja ylösnousemusta. Pääsiäisen ajankohta vaihtelee vuosittain. Pääsiäispäivä on ensimmäinen sunnuntai kevätpäiväntasauksen jälkeisen ensimmäisen täydenkuun jälkeen. Tänä vuonna pääsiäispäivä on 4.4.

Viikkoa ennen pääsiäistä (28.3.) vietetään palmusunnuntaita, jolloin Jeesus saapui aasilla ratsastaen Jerusalemiin. Palmusunnuntaita seuraa hiljainen viikko, johon liittyy monta kirkkopyhää: kiirastorstai, pitkäperjantai ja pääsiäsipäivä

Pääsiäisen ajan jumalanpalvelukset toteutuvat suoratoistoina seuraavasti:

Palmusunnuntain perhemessu 28.3. klo 10 Akaan kirkosta.

Kiirastorstain messu 1.4. klo 18 suoratoistona Viialan kirkosta
– kirkko puetaan mustaan.

Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus 2.4. klo 10 Akaan kirkosta.

Pitkäperjantain Jeesuksen kuolinhetken muistohartaus 2.4. klo 15
Viialan kirkosta.

Pääsiäisyön messu 3.4. klo 23 Kylmäkosken kirkosta.

Pääsiäisaamun messu 4.4. klo 10 Akaan kirkosta.

Kaikki pääsiäisen ajan jumalanpalvelukset on katsottavissa seurakunnan kotisivujen www.akaanseurakunta.fi kautta sekä seurakunnan Youtube –kanavalta.

Akaan seurakunta kutsuu sinut mukaan suoratoistojen pääsiäiseen!

2021-03-25 14:14:00.0