Seurakunta kiittää lahjoittajia jouluavun antamisesta

Diakoniatyön kautta on jaettu henkilöille ja perheille 11. - 16.12.2020 välisenä aikana yhteensä yli 20 000 euron arvosta jouluavustuksina. Niistä noin puolet on saatu lahjoituksina ja toinen puoli seurakunnan määrärahoista.

Akaan seurakunta haluaa kiittää kaikkia jouluapua antaneita lahjoittajia. Seurakunnan diakoniatyölle tuli määräaikaan, marraskuun loppuun mennessä runsaasti jouluajan avustushakemuksia.

Jouluavustuksia on saanut tänä jouluna lähes 250 taloutta, joista 88 lapsiperhettä on saanut myös joulupuulahjat lapsille.
Apua ja jouluiloa on jaettu pienituloisille tai muuten haasteellisessa elämäntilanteessa eläville akaalaisille Kylmäkoskella, Toijalassa ja Viialassa.

Pääsääntöisesti apu on toimitettu lahjakortteina ja lasten joululahjoina perille asti koteihin. Lahjakortit on tarkoitettu ennen kaikkea ruoan ja ruokatarvikkeiden ostoon eikä niillä voi ostaa tupakkaa ja alkoholia.

Lahjoittajia (aakkosjärjestyksessä):

Akaan Seudun Kristillinen Työväen Yhdistys ry
Hiusstudio Hehqu
Lions Club Kylmäkoski
Lions Club Toijala Akaa
Lions Club Toijala
Lions Club Toijala Ladyt
Lions Club Viiala
Lounaspirtti
Suomen Punainen Risti Akaan osasto
Soroptimistit Akaa ry
Toijalan Seudun Vanhainkotiyhdistys ry

Akaan Nuorkauppakamari on toteuttanut Joulupuu- keräyksen, jolla joululahjoja on kerätty vähävaraisten perheiden lapsille (diakoniatyön kautta jakaen perheille).
Yksityisiltä lahjoittajilta on saatu rahalahjoitusten lisäksi muun muassa lahjakasseja aikuisille ja perheille, kinkku, kampaamolahjakortteja, villasukkia ja muita neuleita.

Akaan seurakunta on myös jakanut Hyvä joulumieli–keräyksen kautta saatuja lahjakortteja.

Tiedoksi:
Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin yhdessä Ylen kanssa toteuttama keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Keräyksellä on hankittu vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään. Lisätietoja keräyksestä: Tietoa keräyksestä - Hyvä Joulumieli -keräys (hyvajoulumieli.fi)

LC Toijala/Akaa lahjoitti marraskuun klubikokouksessa 15 kpl 50 € arvoisia K-Supermarket Akaan ruokalahjakortteja
Akaan seurakunnan diakoniatyölle jaettavaksi jouluavuksi vähävaraisille lapsiperheille.

Lions Club Toijala lahjoitti 10 kappaletta 70 euron lahjakortteja Akaan seurakunnan diakoniatyön kautta Toijalan
tukea tarvitseville lapsiperheille. Kuvassa LC Toijalan presidentti Ismo Sakala ja Akaan seurakunnan
johtava diakoniatyöntekijä Jaana Alasentie.

Lions Club Toijala Ladyt lahjoittivat kuusi kappaletta 50 euron lahjakortteja diakoniatyön kautta eteenpäin annettavaksi.
Kuvassa Jaana Alasentie ja LC Toijalan Ladysta Helinä Knuutila ja Kirsi Sakala.

Akaan nuorkauppakamarin väkeä llajittelemassa Joulupuukeräyksen kautta saatuja lahjoja.
Diakonia toimittaa lahjat tarvitseviin perheisiin.

Wed Dec 16 09:00:00 EET 2020