Piispainkokous: Rippikoulujen lähiopetusta siirretään poikkeusolojen jatkuessa

Piispainkokous päätti kokouksessaan 15.4., että jos poikkeusolot jatkuvat kesällä 2020, rippikoulujen lähiopetusta siirretään myöhempään ajankohtaan. Rippikouluun tulee siis sisältyä kaikissa vaihtoehdoissa leirimuotoinen tai päivärippikouluna toteutettava intensiivijakso poikkeusolojen jälkeen. Etäopetusta käytetään tarvittaessa tukitoimena.

piirosmainen kuva konfirmoiduista nuorista seisomassa

Kirkon kuvapankki / Teemu Junkkaala

Piispainkokous merkitsi myös tiedoksi ”Suuri Ihme – Rippikoulua etänä” -ohjeen. Kirkkohallituksen työstämä ohje on syntynyt koronaviruspandemiaan liittyvässä poikkeustilanteessa, ja se soveltaa vuonna 2017 vahvistettua Suuri ihme -rippikoulusuunnitelmaa. Ohje antaa muun muassa toteutusvaihtoehtoja etärippikoulun järjestämiseen ja vinkkejä turvata nuorten osallisuus, yhteisöllisyys ja rukouselämä myös uudenlaisessa tilanteessa.

Kirkon viestintä

Thu Apr 16 12:28:39 EEST 2020