Akaan seurakunnan toiminta poikkeusoloissa

Akaan seurakunta toimii poikkeusoloissa piispojen ohjeistuksen mukaan seuraavasti: Jumalanpalveluksiin ei voi tulla osallistumaan paikan päälle vaan ne striimataan Akaan kirkosta sunnuntaisin klo 10. Jumalanpalvelukset on katsottavissa seurakunnan nettisivujen kautta.

akaan kirkon kattoenkelit

Jumalanpalveluksiin ei voi tulla osallistumaan paikan päälle vaan ne striimataan Akaan kirkosta sunnuntaisin klo 10. Jumalanpalvelukset on katsottavissa seurakunnan nettisivujen kautta. Jumalanpalveluksen jälkeen Akaan, Viialan ja Kylmäkosken kirkot ovat auki kello 11-13 hiljentymistä ja yksityistä rukousta varten. Kyseessä ei ole yleisötilaisuus, mutta kirkko on auki. Paikalla on pappi tai muu seurakunnan työntekijä keskustelua ja sielunhoitoa varten. Kuitenkin niin, että paikalla on kerrallaan alle kymmenen ihmistä. Yksityisiä ehtoollisia järjestetään pyydettäessä.

Hautajaiset ja muut kirkolliset toimitukset voidaan suorittaa siten, että paikalla on väkeä alle tuon vaaditun kymmenen henkilöä. Kaikki muu fyysistä läsnäoloa vaativa toiminta on keskeytetty.

Akaan seurakunnan henkilökunta on tavoitettavissa puhelimien ja sähköisten sovellusten kautta. Lisäksi Akaan seurakunnan palveleva puhelin avaa linjansa 18.3. keskiviikkona klo 8.00 numerossa 040-5405258.

Diakoniatyöntekijät ovat tavoitettavissa puhelimella, samoin virasto.

Haluamme Akaan seurakuntana rohkaista kaikkia akaalaisia jaksamaan ylitse vaikean ja ahdistavan ajan. Tasavallan presidentin kehotuksen mukaisesti meidän on syytä lisätä henkistä läheisyyttä, vaikka fyysistä etäisyyttä joudutaankin kasvattamaan.

Siunatkoon ja rohkaiskoon meitä kaikkivaltias Jumala!
Kukka Salmiovirta vs. kirkkoherra

2020-03-16 19:17:00.0