Akaan seurakunnan lastenohjaaja Vilma Lahti on latinalaistanssien Suomen mestari

Dance Team Tampereen Vilma Lahti ja Jari Laatta voittivat vuoden 2020 latinalaistanssien avoimen senioriluokan suomenmestaruuden Töölön kisahallissa 1.2.2020. Vilma Lahti työskentelee Akaan seurakunnassa lastenohjaajana. Suomenmestaruus oli sekä tanssiparin että heidän tanssiseuransa historian ensimmäinen.
voittajatanssipari poseeraa

Vilma Lahti ja Jari Laatta ovat vuoden 2020 latinalaistanssien avoimen senioriluokan Suomen mestareita. Kuva: Elina Heikkilä

Vilma Lahti ja Jari Laatta etenivät voitokkaassa kilpailussa vahvasti. Semifinaalista he etenivät finaaliin kilpailun parhaalla tuloksella. Finaalikierroksella Lahti ja Laatta voittivat kaikki viisi tanssia. Vahvinta parin ylivoima oli espanjalaistyylisessä paso doblessa.

Edellisinä vuosina Vilma Lahti ja Jari Laatta ovat voittaneet kaksi suomenmestaruushopeaa ja kaksi pronssia. Vilma Lahti (s. 1985) asuu Lempäälässä ja työskentelee lastenohjaajana Akaan seurakunnassa. Jari Laatta (s. 1980) asuu Tampereella ja on ammatiltaan lääkäri.

Yhdessä pari on tanssinut viisi vuotta ja Dance Team Tamperetta he ovat edustaneet seuran perustamisesta 2019 alkaen. Pari nimeää tärkeimmiksi valmentajikseen Jarmo ”Pate” Nuutisen ja Joonas Piippolan. Muutaman kerran vuodessa he pääsevät myös saksalaisen huippuvalmentaja Holger Nietschen oppiin.

2020-02-10 12:18:00.0