Jukka Leppilampi esiintyy Majataloillassa

Vuoden ensimmäistä Entisten nuorten Majataloiltaa vietetään Viialan kirkolla sunnuntaina 21.1. kello 17 teemalla Uskonasioita. Majatalon musiikkivieraaksi saapuu yksi suomalaisen kristillisen musiikin isoimmista nimistä, Jukka Leppilampi. Hän esiintyy Viialan kirkolla kitaransa kanssa.

Aikoinaan legendaarisessa Tabula Rasa-yhtyeessä musisoinut Leppilampi koki hengellisen herätyksen 70-luvun puolivälissä ja on siitä saakka kuulunut suomalaisen gospelmusiikin eturiviin. Leppilammen laulujen sisältö, läsnäolo ja laulujen tulkitseminen on aivan ainutlaatuista. Leppilammen kuuluisimpia lauluja ovat Kolme puuta, Laula ihmisille, Vuorilaulu sekä Jumalan valtakunta tulee.

Majatalon puhujaksi saapuu mies kirkon kasvatuksen näköalapaikalta. Toijalassa asuva pastori Jari Pulkkinen on kirkon Lasten ja Nuorten Keskuksen kehitysjohtaja. Pulkkinen puhuu siitä, mistä usko saa alkunsa ja mikä osuus Jeesuksella on siihen, kun ihmiset etsivät, hakevat ja löytävät merkitystä uskon sisällöstä. Pulkkinen pohtii sitä, miten Jeesuksen aikaan 2000 vuotta tapahtunut toimii myös tänään ihmisten kesken.

Majataloillan yhteislauluista vastaa Majatalon houseband.  Majataloillassa on tarjolla kahvia, suolapalaa ja lapsille on pyhäkoulu. Entisten nuorten Majataloiltaan on ilmainen pääsy ja sinne ovat tervetulleita kaikenikäiset ihmiset.

Juha Heinonen

2024-01-15 13:06:00.0