Janne Salonen palasi nuorisotyöhön

Lempäälässä asuva Janne Salonen saattaa vaikuttaa tutulta kasvolta, sillä hän on kolmatta kertaa nuorisotyön tiimissä Akaan seurakunnassa. Hänellä on hyvät muistot Akaasta, ja tuttuun paikkaan oli hyvä palata, kun työtä oli tarjolla.

Jannen edellisen pestin piti kestää lyhyen aikaa, mutta se venyi lopulta lähes neljäksi vuodeksi. Nykyinen työsuhde on sovittu ensi vuoden elokuun loppuun saakka.

Kahden koululaisen isänä Janne kokee lapset ja nuoret tärkeiksi. Erityisesti leirityö on lähellä hänen sydäntään. Kun kysyn, mitä hän pääasiassa tekee Akaan seurakunnassa, hän vastaa olevansa "yleismies".

Janne on mukana erityisesti varhaisnuorisotyössä, mutta leirejä riittää myös isostoiminnassa ja rippileirillä. Janne on tehnyt jonkin aikaa myös lastenkodissa kolmivuorotyötä, joka ei perheelliselle ollut hyvä vaihtoehto. Seurakunnan työssä on kuitenkin inhimillisemmät työvuorot.

Olemukseltaan Salosen Janne on rauhallinen ja niinpä hän kokeekin olevansa läsnäoleva ja turvallinen aikuinen.

Jaana Viitakangas-Klemola

2023-12-05 13:45:00.0