Marja-Liisa Mäki aloittanut määräaikaisena seurakuntapastorina Akaan seurakunnassa

Lähikuva Marja-Liisa Mäestä seurakuntasalissaToivotamme Marja-Liisa Mäen tervetulleeksi määräaikaisen seurakuntapastorin tehtävään Akaan seurakuntaan! Hän siirtyi tänne Nokian seurakunnan kappalaisen tehtävästä.

Marja-Liisa aloitti keskiviikkona 1. marraskuuta tutustumalla työyhteisöömme ja paikkoihin aluksi Toijalassa ja Viialassa. Työsuhde kestää huhtikuun 2024 loppuun. Eilen torstaina hän osallistui työntekijäkokoukseemme ja pääsi mukavasti ’kartalle’ eri työalojen ajankohtaisista kuulumisista. Marja-Liisa osallistuu alkuvaiheessa diakoniatyöhön, missä näin joulun alla eletään erityisen kiireisiä aikoja.

Marja-Liisa paljasti uusille työkavereille esittäytyessään, että oli jo kymmenvuotiaana päättänyt aikovansa isona papiksi. Vuonna 1990 tuo tavoite toteutui, kun hänet vihittiin papiksi - melko pian ensimmäisten naispappien vanavedessä.

Marja-Liisa kertoi pitävänsä papin perustyöstä, kuten toimituksista, sielunhoidollisesta työstä, julistamisesta ja yhteiskristillisestä työstä - ylipäätään ihmisten kohtaamisesta.

”Olen ollut monissa seurakunnissa töissä ja monilla eri työalueilla vastaavana pastorina. Olen innokas osallistumaan vähän kaikkeen, ja minua saakin ottaa hihasta kiinni ja houkutella mukaan kaikkeen toimintaan”, Marja-Liisa sanoi.

Hänen perheeseensä kuuluu aviomies ja kuusi lasta sekä koira, joka Marja-Liisan mukaan on kaikkien kaveri. Koiran ansioksi voidaan Marja-Liisan mukaan laskea se, että kahden talon taloyhtiössä naapurit ovat tulleet vähintäänkin hyvänpäiväntutuiksi!

Vt. kirkkoherra Leena Sorsa toivotti Marja-Liisan lämpimästi tervetulleeksi joukkoon. ”Työyhteisössämme ollaan erittäin onnellisia siitä, että olemme saaneet Marja-Liisan työkaveruuteemme mukaan.”

2023-11-03 10:51:33.0