Piispa Matti Repo vierailee Akaassa koko viikonlopun 20.-22.1.

Piispantarkastus on edennyt aloitusmessusta visitaatioviikonloppuun, joka toteutuu 20.-22.1. Tulevan viikonlopun aikana piispa Matti Repo pitää kaikille avoimet Laudes-rukoushetket perjantaina 20.1. klo 9 Akaan seurakuntasalissa ja lauantaina 21.1. klo 9 Viialan kirkossa. Sunnuntaina 22.1. on piispanmessu klo 10 Akaan kirkossa.

mies harmaassa puvun takissa ja piispan paita päällä puhuu

Piispa Matti Repo aloitti Akaan seurakunnan piispantarkastuksen 4. syyskuuta 2022. Kuva: Kimmo Lyytikäinen

Akaan seurakunnan piispantarkastus alkoi 4. syyskuuta 2022. Päivän ohjelmaan kuului aloitusmessu, jonka jälkeen jatkettiin kaikille avointa yhteistä työskentelyä teemalla ”Akaan seurakunta kuuluu kaikille”. Työskentely tuottikin monia hyviä ideoita Akaan seurakunnan toiminnan kehittämiseen.

Piispantarkastus on edennyt aloitusmessusta visitaatioviikonloppuun, joka toteutuu 20.-22.1. Näiden välissä on toteutettu matkakumppanuuden päivä, toimintaympäristöön tutustumisen päivä sekä hallinnon ja talouden tarkastaminen.

Tulevan viikonlopun aikana piispa Repo pitää kaikille avoimet Laudes-rukoushetket perjantaina 20.1. klo 9 Akaan seurakuntasalissa ja lauantaina 21.1. klo 9 Viialan seurakuntasalissa. Sunnuntaina 22.1. on piispanmessu klo 10 Akaan kirkossa. Siinä siunataan tehtäviinsä Akaan seurakunnan uudet luottamushenkilöt.

Perjantaiaamupäivänä piispa seurueineen vierailee Pappilan koululla ja lounastaa kaupungin johdon kanssa. Iltapäivällä hän seurueineen käy tutustumassa Pihlgren & Ritolan tapettitehtaaseen ja Akaan Seudun toimitukseen. Ilta huipentuu Sydämeni virsi-iltaan Kylmäkosken kulttuurikirkossa klo 18.

Lauantaipäivänä Laudes-rukoushetken jälkeen yhteiseen työskentelyyn osallistuu piispan seurueen lisäksi seurakunnan työntekijät ja luottamushenkilöt yhdessä. Päivää kuljettavat Mirella Lehtonen ja Airi Raitaranta.
Sunnuntaina 22.1. piispanmessun jälkeen on kirkkokahvit ja lyhyt päätösjuhla Akaan seurakuntasalissa.

Jaana Viitakanags-Klemola

2023-01-16 13:30:00.0