Seitsemän kirkon lenkille osallistui 140 pyöräilijää

Tänä vuonna seitsemän kirkon pyörälenkille osallistui kaikkiaan 140 pyöräilijää, joista 99 kiersi kaikki kirkot. Sää suosi Akaan, Sääksmäen ja Urjalan yhteistä pyöräilytapahtumaa lähetyksen hyväksi. Ei päässyt raekuuro yllättämään, kuten joillakin paikkakunnilla Suomessa kävi. Ensi vuonna tapahtuma järjestetään sunnuntaina 20.8.2023 eli viikkoa aikaisemmin kuin nyt.

yksi  nainen ja kolme miestä aloittamassa pyöräilyä kilpapyörien luona

Akaan Pyöräilijät ry:n jäseniä oli opastamassa 7 kirkon pyörälenkkiläisiä niin tiellä kuin maastossakin. Kuva: Jaana Viitakangas-Klemola

Akaan, Sääksmäen ja Urjalan seurakuntien yhteisesti järjestämällä seitsemän kirkon pyörälenkillä sunnuntaina 28.8.2022 oli yhteensä140 osallistujaa. Kaikilla seitsemällä kirkolla kävi sata pyöräilijää. Tuloja kertyi lähetystyön hyväksi 1530 euroa. Varat lähetetään seurakuntiemme nimikkotyön hyväksi Suomen Lähetysseuran kautta. Työtä tehdään monissa eri maissa ja työtehtävissä Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja Aasiassa.

On mukava tietää, minkä verran osallistujia oli oman seurakunnan alueelta. Huomioitavaa on, että lähes kolmasosa pyöräilijöistä oli muualta kuin järjestävistä seurakunnista. Tällainen pyöräilytapahtuma kiinnostaa laajemminkin, mikä on ilahduttavaa.

Isä ja tytär Petri Ja Veera Ojanen lähtivät seitsemän kirkon pyörälenkille Vesilahdelta ja kiersivät koko lenkin. He kuuluvat tamperelaiseen pyöräilyseuraan Kaupin Kanuunoihin.

Osallistujat seurakunnittain (suluissa kaikilla seitsemällä kirkolla käyneet): Akaa 52 (48), Sääksmäki 39 (31) ja Urjala 9 (8). Muualta tulleita pyöräilijöitä oli 40 (13).

Arvontavoittona olleen 150 euron arvoisen K-lahjakortin voitti Juha Hokka Akaasta. Onnittelut voittajalle, joka on Akaan Pyöräilijät ry:n puheenjohtaja.

Kiitos kaikille mukana olleille ja järjestelytalkoisiin osallistuneille.  Ensi vuonna tapahtuma järjestetään sunnuntaina 20.8.2023 eli viikkoa aikaisemmin kuin nyt. Ihmisiltä tuli toivetta pyöräilypäivän siirrosta, koska elokuun viimeisenä viikonloppuna vietetään esim. venetsialaisia. Tervetuloa mukaan yhteiseen tapahtumaan vuonna 2023 ja polkemaan hyvää!

Kaikilla seitsemällä kirkolla kävivät:

Lassi Johansson, Jari Mäki-Kuutti, Mika Pullinen, Assi Paronen, Tuula Tolonen, Riitta Ollanketo, Petri Latva-Rasku, Pihla Virtala, Tuomo Suhonen, Juha Parikkala, Mauri Nieminen, Erja Nieminen, Arto Saarinen, Leena Koski, Johanna Koski, Kristiina Ollila, Tommi Järvinen, Petri Ilomäki, Pekka Kari, Pirkko Halme, Elise Helenius, Hannu Mononen, Sami Rajala, Vesa Rinne, Jyrki Parikka, Kirsi Ranki, Vesa Koskinen, Välimaa Seppo, Reijo Vähäsalo, Jaakko Nummi, Erja Mäkinen, Ilkka Teinilä, Jouni Koivisto, Timo Kesä, Jarmo Helenius, Risto Viitanen,  Kirsi Pynnönen, Juhani Heinäsmäki, Erkki Keskinen, Mikko Uutela, Asko Lehtonen, Veera Ojanen, Petri Ojanen, Kati Loppi, Ossi Toro, Eero Havilehto, Timo Kallela, Ilpo Mäkeläinen, Seppo Kapponen, Sara Riihimäki, Tarja Antola, Mika Lahtinen,  Ilkka Jussila, Juha Hokka, Eero Lahma, Annika Seppänen, Timo Töppärä, Raija Savimäki, Hannu Savimäki, Pentti Kulla, Mikko Mustila, Markku Heikkilä, Leena Laakso, Liisa Aalto, Seija Siirtonen, Terttu Savikko, Kimmo Lyytikäinen, Mikko Anttila, Aki Anttila, Risto Koskela, Rinka Jaakkola, Juha Rekula, Johanna Katajavuori, Eliisa Koro,  Raili Similä, Heikki Koro, kaija Vihanto,  Arja Kaarela, Kari Ruokola, Kimmo Nurmi, Pekka Uimi, Tero Raittinen.

Tiedustelut:
Sääksmäen seurakunta