Seitsemän kirkon lenkki pyöräillään 28.8. klo 8-16 - Akaan Pyöräilijät ry on mukana opastamassa pyöräilijöitä

Seitsemän kirkon lenkki pyöräillään kolmatta vuotta peräkkäin elokuun viimeisenä sunnuntaina, nyt päivämäärä on 28.8. Tämä vuosi on 40:s juhlavuosi. Tapahtuman järjestää Akaan, Sääksmäen ja Urjalan seurakunnat, joiden alueilla kirkot sijaitsevat.

pyöräilijöitä ajamassa tien oikeassa reunassa kirkkaana kesäpäivänä

Akaan Pyöräilijät ry on yhteistyökumppani tämän vuoden seitsemän kirkon pyörälenkillä.

Toijalassa on mahdollisuus maksulliseen keittoruokailuun, Viialassa on myynnissä pientä purtavaa. Kylmäkoskella pyöräilijät saavat ilmaiseksi mehua, joka on maksuton kaikissa pisteissä.

Osallistuja ostaa lähtökirkoltaan osallistumiskortin, jonka alaosaan hän kerää leimoja. Aikuisten osallistumismaksu on tänä vuonna 15€, kaksi yhdessä pyöräilevää maksaa 20€. Alle 18-vuotiaiden maksu on 5€. Maksu vain käteisellä. Osallistumismaksulla tuetaan Suomen Lähetysseuran työkohteissa tehtävää seurakuntien nimikkolähetystyötä. Nimi- ja puhelintiedot jättäneiden osallistujien kesken arvotaan lahjakortti.

Seitsemän kirkkoa, seitsemän leimaa

Tuttuun tapaan pyörälenkin osallistuja ilmoittautuu alkuun jollakin kirkoista käyden vähintään kahdella seitsemästä kirkosta. Pyörälenkin leimauspisteet ovat Akaan srk-talo (kirkkoa vastapäätä), Viialan kirkko (viereinen vanha pappila leimauspisteenä), Kylmäkosken kirkko, Urjalan kirkko, Metsäkansan kirkko, Sääksmäen kirkko, Valkeakosken seurakuntatalo.

Jos intoa ja kuntoa riittää, voi kiertää koko lenkin, jolloin matkaa tulee n. 90-100 km. Kirkkokierroksensa jälkeen pyöräilijä jättää kirkkojen leimoin varustetun osallistumiskortin viimeiselle kirkolle. Pyörälenkki ei ole kilpatapahtuma ja se sopii koko perheelle.

Tänä vuonna Akaan seurakunta on saanut yhteistyökumppaniksi aktiivisen paikallisen pyöräilyseuran Akaan Pyöräilijät ry:n, joka on vuonna 2021 perustettu yhdistys. Sen tavoitteena on kehittää akaalaista pyöräilyä huomioiden kaiken ikäiset ja kaikenlaisilla pyörillä ajavat. Onkin hienoa, että Akaan Pyöräilijät vastasivat heti myöntävästi yhteistyötarjoukseen.

Lisätietoja yhdistyksen toiminnasta löydät
https://www.akaanpyorailijat.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä
https://www.facebook.com/AkaanpyorailijatLinkki avautuu uudessa välilehdessä
https://www.instagram.com/akaan_pyorailijat/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Akaan Pyöräilijät lenkkioppaina

Akaan Pyöräilijöiden panos seitsemän kirkon pyörälenkkiin on juhlavuonna mittava. He järjestävät pienten pyöräilyn Toijalan torin ympäri sekä kiinnostuneille opastetun kirkkopyöräilyn ja maastopyöräilyn. Näihin osallistuminen on ilmaista, mutta opastetuille reiteille lähtevien toivotaan maksavan seitsemän kirkon pyörälenkin osallistumismaksun Akaan srk-talossa. Näin hekin saavat mukaansa leimauskortin seurakunnalta kirkkokierrokselle.

Pienten pyöräily alkaa kello 8 ja opastetut pyöräilyt kello 8.30 kaikki Akaan srk-talolta, Sontulantie 1. Tarkemmat tiedot Akaan Pyöräilijät ry, pyörälenkkiopastusLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Pyörälenkin karttasovellus TrailmapLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoja pyörälenkin opastuksesta saat sähköpostitse akaanpyorailijatry@gmail.com.

Jaana Viitakangas-Klemola

Tue Aug 02 10:35:00 EEST 2022