Kirkkopäivät ja Lähetysjuhlat #YHDESSÄ2022 pidetään Oulussa 20.-22.5.

Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien #YHDESSÄ2022-tapahtuma Linkki avautuu uudessa välilehdessäOulussa 20.–22.5.Linkki avautuu uudessa välilehdessä tarjoaa viikonlopun aikana yli 70 ohjelmaa, joiden joukossa on runsaasti myös maksuttomia tapahtumia eri-ikäisille.

teksti kirkkopäivät ja lähetysjuhlat 20-22.5.2022 oulussa logossa

Ohjelmaan sisältyy ajankohtaisia arvokeskusteluja, konsertteja, katu- ja puistotapahtumia, workshoppeja sekä jumalanpalveluksia ja hartauksia. Maksulliset tapahtumat keskittyvät lähinnä Oulun teatteriin, maksuttomat etupäässä Oulun tuomiokirkkoon. Maksuttomia koko perheen tapahtumapaikkoja ovat lisäksi Myllytullin koulu, Rotuaari, Keskustan seurakuntatalo ja Franzénin puisto.

Teatterissa ja sen piha-alueella on kirkkotoriLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jossa järjestöt, yhteistyökumppanit sekä eri alojen yrittäjät esittelevät tuotteitaan ja palvelujaan. Teatterin edestä löytyy myös Lähetysseuran teltta, jossa voi mm. tavata Lähetysseuran ulkomaantyöntekijöitä. Lähetysseuran kirjoja ja muita tuotteita on myytävänä teatterin toisessa kerroksessa.

Osa ohjelmista myös striimataan

Lähetystyöstä ja kansainvälisyydestä kiinnostuneille on tarjolla perjantaina klo 12.30 tuomiokirkossa keskustelua Kirkon mission kohtalonkysymyksistä. Mukana keskustelemassa ovat mm. piispa Jukka Keskitalo ja piispa Andrew Gulle Tansaniasta.

Lauantaina tuomiokirkossa on Lähetysseuran tuottama kolmen ohjelman kokonaisuus, jossa tuodaan esille sellaisia asioita kuten äidinkielen merkitys, mukana raamatunkäännöstyötä Thaimaassa tekevät Riikka-Maria ja Tomas Kolkka; rauhantyö ja elämän konkreettiset materiaaliset edellytykset, jossa välähdyksiä Kambodžasta. Osa viikonlopun tapahtumista, mm. nämä Lähetysseuran kolme ohjelmaa lauantaina, striimataan ja niitä voi seurata osoitteessa virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakuntien lähetystyöstä vastaaville on oma tilaisuus perjantaina seurakuntatalossa. Lauantaina on monta tuntia laadukasta ohjelmaa lapsiperheille Myllytullin koululla. Samoin nuorille on ohjelmaa, jota he ovat itse mukana suunnittelemassa ja tekemässä. Lauantaina päästään myös Afrikkalaiseen gospelmessuun.

Teatterissa on lauantai-iltana erillismaksullinen konsertti Hope Around the World. Liput siihen voi ostaa etukäteen Ticketmasterista.

Juhlat päättyvät sunnuntaina messuun, jossa siunataan kahdeksan työntekijää Lähetysseuran ulkomaiseen työhön.

#YHDESSÄ2022-tapahtuman järjestelyistä vastaavat Kirkkopalvelut, Suomen Lähetysseura ja Oulun seurakuntayhtymä. Mukana ovat myös Oulun kaupunki ja Oulun hiippakunta sekä Kirkkohallitus.

Suomen Lähetysseura

Mon May 16 13:37:16 EEST 2022