Sani ja barokkiorkesteri Ensemble Nylandia esiintyvät Akaan kirkossa torstaina 21.12. klo 18

Konsertissa kuullaan kaikille rakkaita joululauluja, mutta myös harvinaisempia helmiä periodi-instrumentein soitettuna: mm. tutut sävelmät Heinillä härkien kaukalon ja Enkeli taivaan ovat peräisin barokin aikakaudelta.

Laulusolisti Saija ”Sani” Aartela, joka on suurelle yleisölle tunnettu mm. Aikakone-yhtyeestä, ei ole aiemmin esiintynyt barokkiyhtyeen kanssa.

”Tällainen konsertti oli tarkoitus toteuttaa jo vuonna 2022 Tampereella, mutta silloin se jouduttiin perumaan viime hetkellä flunssan takia. On kiehtovaa ja jännittävää päästä laulamaan itselle rakkaita jouluisia lauluja mm. luutun ja cembalon säestyksellä”, laulaja kertoo.

Konsertti on osa helsinkiläisen Ensemble Nylandian vuotuista ”Kauneimmat barokkijoululaulut” -kiertuetta. Yhtye on esittänyt näitä teoksia aiemmin Pirkanmaalla mm. Tampere Filharmonian solistina.

Tapahtuman tuottavat yhteistyössä Akaan kulttuuripalvelut ja Akaan seurakunta.

Sisäänpääsy on ilmainen, mutta vapaaehtoisen ohjelmamaksun (10 €) tuotto kanavoidaan Viialan Kulttuuriklubi ry:n kautta lasten ja nuorten kulttuuritoimintaan.

2023-12-18 12:04:00.0