Seurakunta tukenasi

Elämän huolien ja murheiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin.

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, sairaus, masennus, työttömyys, taloudelliset ongelmat, ihmissuhdevaikeudet tai parisuhdehuolet tai mikä muu asia tahansa, voit kääntyä seurakunnan työntekijän puoleen. Seurakunnan perustehtävä on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä. Olemme sinua varten.

Seurakunnan työntekijän kanssa voit keskustella kaikista mahdollisista asioista, he ovat vaitiolovelvollisia ja luotettavia kuuntelijoita. Voit ottaa yhteyttä vaikka et olisi kirkon jäsen.

"Kantakaa toistenne taakkoja, niin te täytätte Kristuksen lain."  Gal 6:2

Diakoniatyöntekijä tavattavissa

Kun haluat keskustella huolistasi, työstää elämäntilannettasi tai etsiä yhdessä ratkaisuja arjen haasteisiin, ota yhteyttä diakoniatyöntekijäämme.

Diakoniatyöntekijät ovat vaitiolovelvollisia kirkollisen koulutuksen saaneita sosiaalialan tai terveydenhuollon ammattilaisia. Voit puhua kanssamme luottamuksella vaikeistakin asioista. Uskon laatua tai kirkon jäsenyyttä ei kysytä. Keskustelutuki on aina maksutonta.

Diakoniatyöntekijät tavoittaa puhelimitse pääsääntöisesti arkipäivisin klo 9-10, katso henkilökohtaiset yhteystiedot alta. Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse diakoniatyön yhteiseen sähköpostiin: diakonia.akaa@evl.fi.

Varaa aika keskusteluun tai tapaamiseen puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostitse. Voimme keskustella puhelimitse, etäyhteydellä (Teams) tai sopia tapaamisen lähikirkolle. Kun koronarajoitukset helpottavat voit myös pyytää diakoniatyöntekijää tulemaan kotiisi tai hoivakotiin.

Voit ottaa yhteyttä ajan varaamiseksi mm:

1. varataksesi keskusteluaikaa
  2. hakeaksesi apua ja tukea elämän solmukohdissa ja kriisitilanteissa
  3. lahjoitusruoan hakua varten
  4. tarvitessasi taloudellista neuvontaa, tukea ja apua
  5. halutessasi hengellistä keskustelua, sielunhoitoa, esirukousta, rippiä tai kotiehtoollista

Ota yhteyttä oman alueesi diakoniatyöntekijään.

Diakoniatyöntekijät tavoitat puhelimitse pääsääntöisesti arkipäivisin klo 9-10.

TOIJALA, KYLMÄKOSKI vs. diakoni Tiina Anttila p. 040 709 1691 tiina.anttila@evl.fi 30.08.2022 alkaen
(diakoni Eeria Suontausta virkavapaalla )

TOIJALA vs. diakoni Marja Lamminen p. 040 725 7418 marja.lamminen@evl.fi (diakoni Satu-Tuulia Halkosaari virkavapaalla)

VIIALA diakoni, Marjo Perkiö p. 040 839 5975, marjo.perkio@evl.fi

PALVELUN TYÖALAVASTAAVA seurakuntapastori Jaana Alasentie p. 040 725 7427 jaana.alasentie@evl.fi

Toijalan diakoniatoimisto ( Sontulantie 1, käynti katutasosta)

Viialan diakoniatoimisto ( Nordintie 3, käynti hautausmaan puoleisesta ovesta)

Kylmäkosken diakoniatoimisto (Lehtitie 3, käynti seurakuntatalon päädystä)

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Jos huomaat, että olet itse tai läheisesi on riippuvainen päihteistä, hae rohkeasti apua omasta terveyskeskuksestasi tai seurakunnastasi.

Seurakuntien päihdetyöhön sisältyy sekä yksilötyötä että ryhmämuotoista toimintaa.

Päihteet ja riippuvuus

kaikki ovat lähimmäisiä toisilleen, kotimaanapu.fi ja liity lähiauttajiin tekstit, pieni punainen sydän
Liity Kotimaanavun lähiauttajiin. Lahjoituksellasi tuetaan pulaan joutuneita Suomessa. Lähellä apu on suurin.