Vammaistyö

Vammaistyön perustana on kristillinen ihmiskäsitys. Sinut ja minut on luotu Jumalan kuvaksi ja olemme ainutlaatuisia.

Olemme kaikki kutsuttuja seurakuntayhteyteen, erilaisina, mutta samanarvoisina. Jokainen saa tuoda omat lahjansa yhteiseen käyttöön. Saamme iloita yhdessäolosta ja Jumalan rakkaudesta.

Kaikilla seurakuntalaisilla on oikeus kokea olevansa osa seurakuntaa ja osallistua sen toimintaan. Haluamme, että jokaisen on hyvä olla seurakunnassamme ja että yhteisiin tilaisuuksiin on helppo tulla.

Seurakunnassamme kokoontuvat ryhmät invalideille, näkö- ja kuulovammaisille sekä kehitysvammaisille. Lisäksi kesäaikaan järjestetään leiri- tai retkipäiviä. Olet tervetullut näihin ryhmiin ja tilaisuuksiin mukaan. Kutsumme sinua myös osallistumaan monipuolisesti kaikkiin seurakunnan tilaisuuksiin.

Tervetuloa elämään ja kokemaan seurakuntayhteyttä, ystävyyttä ja iloa sekä löytämään oma paikkasi seurakunnasta.

Ryhmätoiminta

Tutustu tarkemmin aikuisille suunnattuun toimintaan Tule mukaan -sivujen Aikuiset-osiosta.

Alla olevalta listalta voit myös klikata sinua kiinnostavaa vammaisryhmille suunnattua ryhmää ja saat tarkemmin tietoa niiden kokoontumisista.

Invalidikerho

Kuulokerho

Maanantaiklubi kehitysvammaisille

Näkökerho

Äänilehti

Seurakuntamme näkövammaistyöhön kuuluu myös äänilehden lukeminen ja äänittäminen näkövammaisille. Vapaaehtoiset lukevat viikoittain (vain heinäkuu taukoa) Akaan Seutu-paikallislehden, äänittävät sen cd-levyille ja lähettävät niille näkövammaisille, jotka ovat ilmoittautuneet tilaajiksi. Lisäksi lehti on kuunneltavissa Luetus®-palvelun kautta. Tilaus on maksutonta. Äänitys on tallennettu mp3-muotoon ja äänilehti-cd-levyä voi kuunnella tietokoneella tai Daisy-soittimella. Daisy-soittimen voi saada lainaksi Näkövammaisten Liitto ry:n Daisy-lainaamosta. Toiminta on maksutonta. Edellytyksenä on lukemiseste eli, ettei asiakas pysty lukemaan tavallisia kirjoja.

Teemme äänilehteä yhteistyössä vapaaehtoisten, Näkövammaisten Liitto ry:n sekä Akaan Seudun kanssa. Voit tilata äänilehden CD-muodossa itsellesi ottamalla yhteyttä työntekijään Marjut Siltaseen, p. 040 358 3342 (ma-to, klo 9-11) tai marjut.siltanen@evl.fi