Kirkkoneuvostolle tehty oikaisuvaatimuksia koskien Akaa Pride ry:n ja seurakunnan yhteistyötä ja sateenkaarimessun järjestämistä

Akaan kirkkoneuvoston teki kokouksessaan 15.6. päätöksen, jonka mukaan se suhtautuu seurakunnan strategian linjaamana myönteisesti Akaa Pride ry:n ja seurakunnan väliseen yhteistyöhön ja tukee niin kutsuttujen sateenkaarimessujen järjestämistä Akaan seurakunnassa.

Päätöksestä on tehty määräajan puitteissa useampi oikaisuvaatimus kirkkoneuvostolle.

Käsittelyprosessin ollessa kesken Akaan seurakunta ei voi olla järjestämässä ns. sateenkaarimessua, joka oli suunniteltu pidettäväksi lauantaina 8.7. Akaan kirkossa.

Oikaisuvaatimukset käsitellään kirkkoneuvoston seuraavassa kokouksessa, joka on elokuun 24. päivä

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 15.6.2023

2023-06-27 14:29:00.0