Virkatodistus

Virkatodistusta tarvitaan mm. perunkirjoituksessa ja perinnönjaossa. Virkatodistuksen voi tilata Tampereen aluekeskusrekisteristä.

Tampereen aluerekisterin nettisivujen etusivuLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Virkatodistuksen tietosisältö määräytyy todistuksen käyttötarkoituksen mukaan:

• perushenkilötiedot sisältävä virkatodistus (henkilötiedot, lapset, puolisot)
  • virkatodistusta tietosisällöltään laajempi sukuselvitys (henkilötiedot, muuttotiedot, puolisot, lapset ja/tai vanhemmat)

Virkatodistuksen tilaaminen

Virkatodistuksen ja sukuselvityksen perunkirjoitusta varten voi tilata Tampereen aluekeskusrekisteristä
suoraan sähköisellä lomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Yksityishenkilö tarvitsee tunnistautumiseen verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Palvelua käyttävän yksityiskäyttäjän tulee olla täysi-ikäinen henkilö, jolla on kotikunta Suomessa. Yritys-/yhteisökäyttäjät tarvitsevat organisaatioltaan valtuutuksen, joka tehdään suomi.fi –palvelussa.

Mikäli tilaaminen sähköisen palvelun kautta ei ole mahdollista, voit ottaa yhteyttä tilausasiassa Tampereen aluekeskusrekisteriin puhelimitse ma–pe klo 9.00–15.00 puh. 03 2190 700.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon virkatodistukset tilataan tilaavirkatodistus.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Myös yritys- ja organisaatiotilaajat voivat tilata virkatodistuksia tämän verkkopalvelun kautta.

Virkatodistuksia palvelun kautta tilaavan organisaation on annettava valtuus tilauksia tekeville työntekijöilleen Suomi.fi-palvelussa.

Jos sähköinen tilaus ei onnistu, tilauksen voi tehdä myös puhelimitse puh. 03  2190 700 (arkisin klo 9–15).

Tampereen aluekeskusrekisterin yhteystiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Todistusten ja selvitysten hinnastoLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sukututkimustilaukset

Sukututkimus on sukulaisuussuhteiden selvittämistä ja henkilöhistoriallista tutkimusta. Sukututkimuksen tärkeimpiä tietolähteitä ovat seurakuntien kirkonkirjat. Valtaosa seurakunnista on antanut yli sata vuotta vanhat kirkonkirjansa Kansallisarkiston säilytettäväksi.

Tiedot sukututkimukseen tulee tilata kirjallisesti sähköisellä tilauslomakkeella.Linkki avautuu uudessa välilehdessä