Akaan kirkkoon saatiin lahjoituksena upea Luther-ruusu

Luther-ruusu - joka on oikeastaan alun perin Lutherin sinetti - on luterilaisuuden tunnus ja merkki maailmalla. Saksalainen Anders Loquai on veistänyt vuoden 2017 reformaation juhlavuoden yhteydessä ja sen jälkeen 60 Luther-ruusua ja lahjoittanut niitä ympäri maailman. Ystävyydet Suomessa ja erityisesti Toijalassa saivat hänet lahjoittamaan arvokkaan Luther-ruusun myös Akaan kirkkoon.

Luther-ruusussa on keskellä musta risti punaisen sydämen päällä muistuttamassa, että me pelastumme yksin Kristuksen tähden. Sydän lepää valkoisen ruusun keskellä, sillä valkoinen on puhtauden väri.

Akaan kirkossa Luther-ruusu sai paikan läheltä lähetyskynttelikköä. Sekä Luther-ruusu että lähetyskynttelikkö muistuttavat meitä kuulumisestamme maailmanlaajuiseen kirkkoon ja kristittyjen yhteyteen.

Tue Mar 12 09:44:30 EET 2024