Ylen hartausohjelmia helmikuussa

Ohjelmat ovat katsottavissa ja kuunneltavissa myös Yle Areenassa.

Yle TV1 Jumalanpalvelukset

• Su 4.2. klo 10.00 Yhteisvastuukeräyksen avausmessu Espoon Olarin kirkossa. Saarnaaja piispa Kaisamari Hintikka. Liturgi kirkkoherra Antti Malinen. Urkuri Sari Rautio. Candomino-kuoro johtajanaan Esko Kallio, CandoMini johtajanaan Anna Sandström ja CaMinus johtajanaan Liisalotta Lepistö.

Yle TV1 Pisara

• la 3.2. Agricolaliikkeen toiminnanjohtaja Henrik Wikström on monta kertaa miettinyt, miksi Jumala kieltää häneltä sellaista, minkä hän itse antaisi lapsilleen. Kasvaako usko, kun sitä koetellaan, vai kuoleeko se? (Mark. 9:50)
  • la 10.2. Pauli Joona on viettänyt 24 vuotta elämästään vankilassa, viimeisellä kerralla henkirikoksesta tuomittuna. Ajatus tavallisesta, hyvästä elämästä tuntui täysin mahdottomalta. Mutta sitä se ei ollut. Pauli tuli uskoon vankilassa ja valta sisimmässä vaihtui. (Mat. 7:7-8)

Yle Radio1 Hartaudet

• Helmikuun alussa maanantaiaamuissa jatkaa kirkon nuorisotyöntekijä, sosionomi Aki Eväkoski Kotkasta. Helmikuun puolivälissä hartausvuoron ottaa pastori Taneli Hassinen.
  • Tiistaiaamuissa puhuu seurakuntapastori Tiia Karvinen Tampereelta ja helmikuun lopussa jatkuu professori Veli-Matti Kärkkäisen sarja “Minä uskon - auta minua epäuskossani”.
  • Keskiviikkoaamujen omaelämänkerrallisia hartauksia jatkaa teologian tohtori Anneli Vartiainen Järvenpäästä. 21.2. alkaa Mikkelin emerituspiispa Seppo Häkkisen hartaussarja. Keskiviikkoiltojen hartaushetkissä puhuvat rovasti Päivi Vuorilehto Turusta ja Hiljaisuuden ystävien toiminnanjohtaja Juha Tanska Haminasta.
  • Torstaiaamujen hartauksissa puhuvat viestintäpäällikkö Annmari Salmela Helsingistä ja pastori, kirjailija Jaakko Heinimäki. Torstai-iltojen hartauksissa mm. lohdunsanoja unettomille kertoo tuottaja-toimittaja Mari Ahvenjärvi Ulvilasta.
  • Perjantaiaamuissa tulevan sunnuntain raamatunteksteistä puhuvat pastori Jaana Kivekäs Haminasta ja Herättäjä-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Kalle Hiltunen Lapualta. Perjantai-illan musiikkihartauksissa puhuvat opetusneuvos Kalevi Virtanen, sairaalapastori Pirjo Kantala, Pipliaseuran verkkoviestintäpäällikkö Hanna Paavilainen ja seurakuntapastori Visa Viljamaa.
  • Lauantai-illan rukoushetkiin johdattelevat pastori Markus Asunta Rajamäeltä ja kanttori Janne Salmenkangas Tampereelta.

Yle Radio1 Jumalanpalvelukset

• Su 4.2. klo 10.00 jumalanpalvelus Taivalkosken kirkosta, liturgina ja saarnaajana vs. kirkkoherra Raili Suviranta.
  • Su 11.2. klo 10.00 Meditatiivinen rukouslaulumessu Kallion kirkosta Helsingistä. Liturgina seurakuntapastori Marja Kotakorpi. Diakoni Nina Klemmt puhuu mystikon sanan.
  • Su 18.2. klo 10.00 jumalanpalvelus Mäntsälän kirkosta. Liturgina kappalainen Riikka Pajunen, saarnaajana kappalainen, rovasti Päivi Laalo.
  • Su 25.2. 10.00 jumalanpalvelus Siilinjärven Kristuksen tulemisen kirkosta. Liturgina ja saarnaajana kirkkoherra Olli Kortelainen.

2024-02-02 19:00:00.0