Seitsemän kirkon lenkki pyöräillään 20.8. klo 8–16

Seitsemän kirkon lenkki pyöräillään tänä vuonna sunnuntaina 20. elokuuta tuttuun tapaan kello 8–16. Osallistuja ostaa lähtökirkoltaan osallistumiskortin, jonka alaosaan hän kerää leimoja. Aikuisten osallistumismaksu on 15 euroa, alle 18-vuotiaat maksavat viisi euroa.

neljä pyöräilijää tien sivussa pyöräilemässä

Akaan Pyöräilijät osallistuvat tänäkin vuonna Seitsemän kirkon pyörälenkille.

Rovastikunnallinen Seitsemän kirkon lenkki pyöräillään tänä vuonna sunnuntaina 20. elokuuta tuttuun tapaan kello 8–16. Tapahtuman järjestää Akaan, Sääksmäen ja Urjalan seurakunnat, joiden alueilla kirkot sijaitsevat. Pyörälenkki ei ole kilpatapahtuma ja se sopii koko perheelle.

Toijalassa on mahdollisuus maksulliseen keittoruokailuun, Viialassa on myynnissä pientä purtavaa. Kylmäkoskella pyöräilijät saavat ilmaiseksi mehua, joka on maksuton kaikissa pisteissä.

Osallistuja ostaa lähtökirkoltaan osallistumiskortin, jonka alaosaan hän kerää leimoja. Aikuisten osallistumismaksu on 15 euroa, alle 18-vuotiaat maksavat viisi euroa. Varaudu käteismaksuun. Osallistumismaksulla tuetaan Suomen Lähetysseuran työkohteissa tehtävää seurakuntien nimikkolähetystyötä. Nimi- ja puhelintiedot jättäneiden osallistujien kesken arvotaan lahjakortti.

Pyörälenkin osallistuja ilmoittautuu alkuun jollakin kirkoista käyden vähintään kahdella seitsemästä kirkosta. Pyörälenkin leimauspisteet ovat Akaan seurakunnassa Toijalassa viraston eteinen (kirkkoa vastapäätä), Viialassa kirkon viereinen vanha pappila ja Kylmäkoskella kirkko. Jos intoa ja kuntoa riittää, voi kiertää koko lenkin, jolloin matkaa tulee n. 90–100 km.

Kirkkokierroksensa jälkeen pyöräilijä jättää kirkkojen leimoilla varustetun osallistumiskortin viimeiselle kirkolle. Jos pyöräilijä kiertää kaikki kirkot, hän voi myös ilmoittaa haluaako niemensä näkyvän mediassa.

Akaan Pyöräilijät ry osallistuu viimevuotiseen tapaan pyöräilytapahtumaan. Yhdistyksen aktiivien kanssa voi lähteä kiertämään kirkkoja yhdessä. Tarjolla on tänä vuonna maantie- ja Gravel-versiot. Maantieryhmä hakee kaikki kirkot (90 km) ja Gravel-ryhmä viisi kirkkoa (83 km). Lisätietoja https://www.akaanpyorailijat.fi/.
Ryhmiin osallistuminen on ilmaista, mutta on toivottavaa, että jokainen hankkii leimakortin ja suorittaa osallistumismaksun itse tapahtumaan.

Rovastikunnallisen pyörälenkin järjestäjät eivät ole vakuuttanut osallistujia, huolehdithan omasta vakuutusturvastasi.

Jaana Viitakangas-Klemola

Fri Aug 04 15:18:02 EEST 2023