Tunnelmia seurakunnan 540-vuotisjuhlasta valokuvina

Kuvasatoa seurakunnan 540-vuotisjuhlasta sunnuntaina 9.7.2023. Sää suosi ja tunnelma oli mitä parhain kaikissa juhlapäivän tapahtumissa. Kiitämme yleisöä sekä kaikkia järjestelyihin osallistuneita vapaaehtoisia ja seurakunnan työntekijöitä!

Juhlapäivä aloitettiin kansanlaulukirkolla vanhalla hautausmaalla.

Kansanlaulukirkkoon saapuvia olivat vastassa kirkkovaltuuston varavaltuutettu Marketta Lindqvist (vas.), vs. diakoniatyöntekijä Marja Lamminen ja vs. Kylmäkosken kappalainen Krista Riipinen.

Kansanlaulukirkkoa säestivät soitinyhtye ja laulukuoro kanttori Marja Karhun (oik.) johdolla.

Vanhalla hautausmaalla pidettyyn kansanlaulukirkkoon osallistui runsaslukuisesti ihmisiä.

Vs. kirkkoherra Leena Sorsa toimi avustajana kansanlaulukirkossa.

Vs. diakoniatyöntekijä Marja Lamminen toimi avustajana kansanlaulukirkossa.

Vanha hautausmaa ja kivisakastin ympäristö keskellä kaupunkia tarjosivat mitä parhaimmat puitteet ulkoilmajumalanpalvelukselle. LC Toijala / Akaa talkoili paikalle penkit kirkkoväelle, kuten myös torin juhlatilaisuuksiin, mistä suuret kiitokset leijonille!

Yhden Joukon Yhtye eli Jouko Mäki-Lohiluoma esiintyi sekä lounastarjoilun aikana että pääjuhlassa. Yhtye on kiertänyt esiintymässä omintakeisella tyylillään niin seurakuntien tilaisuuksissa kuin muissakin tapahtumissa.

Vs. kirkkoherra Leena Sorsa ja kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen Jorma Kivi jakamassa lohisoppaa juhlayleisölle.

Jorma Kiven valmistama herkullinen lohisoppa maistui yleisölle. Päälle nautittiin kirkkokahvit.

Lohisopan jako sujui iloisessa ja rennossa hengessä Leena Sorsan, Pasi Kylmälän ja Jorma Kiven saumattomalla yhteistyöllä.

Juhlapuheen piti Kangasalan rovastikunnan lääninrovasti Jari Kemppainen.

Leikkimökkikirkolla oli lapsille monenlaista puuhaa. Erityisesti saippuakuplien puhaltelu oli lasten suosiossa.

Kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pasi Kylmälä juonsi juhlan.

Seurakunnan palveluksesta pois jäänelle Ali Kulhialle (toinen vasemmalta) ojennettiin vasenkätisen kitara muistoksi työvuosista. Vasemmalla kirkkovaltuuston puheenjohtaja Mika Pajasmaa ja oikealla kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pasi Kylmälä ja kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Saila Kallioinen.

Seurakunnan nuorten bändi sai juhlassa hyvää esiintymiskokemusta, koska keikka oli sille ensimmäinen julkinen esiintyminen, ja yleisöäkin oli paikalla mukavasti. Vasemmalta Niklas Niemelä, Enni Koppanen, Julius Rokkanen ja Neea Ovaska.

Makkaranpaistopaikalla kaikki valmiina. Seurakunnan talous- ja hallintosihteeri Satu Kari (vas.), Leena Sorsa ja Krista Riipinen odottavat asiakkaita. Papit vaihtoivat juhlapäivän aikana sujuvasti roolista toiseen: kansanlaulukirkosta lohisopan jakoon ja siitä illalla vielä makkaranpaistopaikalle. Satu Kari niin kuin moni muukin hääri juhlapäivänä jokapaikan höylänä järjestelyissä.

Isä ja poika Alatalo laulattivat runsaslukuista yleisöä, vasemmalla Kalle Alatalo, oikealla Mikko Alatalo.

Yhteislaulujen sanat näytettiin isolta näytöltä.

Yleisö viihtyi yhteislauluissa Toijalan torilla.

2023-07-13 11:00:00.0