Akaan seurakunnan kirkkoherra Ali Kulhia on irtisanoutunut virastaan

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli ja Akaan seurakunnan kirkkoherra, teologian tohtori Ali Kulhia ovat 27.3.2023 tehneet sopimuksen Kulhian virkasuhteen päättymisestä.

Tiedote. Julkaistu: 27.3.2023
Tampereen hiippak­­­unnan tuomiokapituli

Sopimuksen mukaisesti Kulhia on irtisanoutunut kirkkoherran virasta 1.8.2023 alkaen. Kulhia ei sopimuksen solmimisen jälkeen enää palaa hoitamaan virkaansa.

Tuomiokapituli suorittaa Kulhialle korvauksena kymmenen kuukauden palkkaa vastaavan summan.

Ali Kulhia kommentoi irtisanoutumistaan seuraavasti:

"Viranhoitooni on tullut siinä määrin raskaita elementtejä, että katson parhaaksi mennä oma terveys ja lapset edellä. Palvelen jatkossakin eri tilaisuuksissa ja kirkollisissa toimituksissa, yksityisrippikouluissakin, mikäli kutsu tulee seurakunnan kautta."

Seuraavaksi tuomiokapituli pyytää seurakunnan lausuntoa kirkkoherran vaalitavasta ja näkemystä viran erityisistä tarpeista, minkä jälkeen virka julistetaan haettavaksi.

Seurakunnan kirkkoherran viran hoitoa jatkaa tässä vaiheessa Leena Sorsa.

Lisätietoja asiasta antaa hiippakuntadekaani Terhi Törmä, sähköposti: terhi.torma@evl.fi

2023-03-28 11:08:00.0