Palvelun työalavastaavan virkaan 11 hakijaa

Palvelutyöalavastaavan virkaan oli 11 hakijaa, joista osaa ei ollut vielä vihitty papiksi. Haastatteluihin kutsuttiin neljä hakijaa tehtävän kannalta oleellisen työkokemuksen ja diakonian kokemuksen ja johtamiskokemuksen/koulutuksen perusteella. Heistä kolme vahvinta hakijaa lähetettiin henkilöarviointiin alan yritykseen.

akaan seurakunnan virallinen vaakuna

Akaan seurakunnassa on tehty organisatorisia uudistuksia viimeisen puolentoista vuoden aikana. Tässä yhteydessä entinen diakoniatiimi laajeni palvelun tiimiksi, johon kuuluu diakonian työalan lisäksi lähetys- ja viestintä sekä seurakuntatoimisto.

Palvelun tiimin esimiestehtäviä on hoitanut viimeisen vuoden ajan Jaana Alasentie, jonka työsuhde on määräaikainen ja päättyy tammikuun lopussa 2022. Hänen työsuhteensa perustuu vapaana olevaan seurakuntapastorin virkaan.

Nyt virantäyttövaiheessa oleva palvelun työalavastaavan tehtävä on muodoltaan seurakuntapastorin virka. Hän toimii osin tavallisissa papin tehtävissä, mutta osin palvelun työalavastaavana. Hän on lähiesimiehenä kolmelle diakonian viranhaltijalle, seurakuntasihteerille ja lähetys-ja tiedotussihteerille. Hän kehittää työalan toimintaa tiiminsä ja luottamushenkilöistä koostuvan työryhmän kanssa.

Seuraavaksi odotellaan tuloksia ja sitten kirkkoneuvoston valitsema työryhmä, joka on valmistellut virantäyttöä, pohtii, kuka olisi paras virkaan. Kirkkoherra esittelee pykälän 9.12. kirkkoneuvostolle, joka puolestaan esittää Tampereen tuomiokapitulille henkilöä. Tästä ei voi hakea muutosta, koska kyse on asian valmistelusta Tuomiokapitulille. Tuomiokapituli tekee lopullisen päätöksen 15.12. ja tästä ei voi kirkkolain mukaan hakea muutosta.

2021-11-24 11:23:00.0