Seitsemän kirkon pyörälenkki 30.8. klo 8-16

Sääksmäen rovastikunnan 38:s Seitsemän kirkon pyörälenkki pyöräillään sunnuntaina 30.8. klo 8 - 16.

Osallistuthan vain terveenä, leimauspaikoilla noudatetaan turvavälejä ja hyvää käsihygieniaa.

Pyöräilijöitä seisoo vierekkäin valmiin jatkamaan pyöräilyä

Pyöräilyseura Kaupin Kanuunoiden pyöräilijöitä on jo useampana vuonna osallistunut seitsemän kirkon pyörälenkille. Kuva: Jaana Viitakangas-Klemola

Kaikenikäisiä kutsutaan mukaan liikkumaan ja samalla tukemaan lähetystyötä Suomen lähetysseuran työkohteissa tehtävää seurakuntien nimikkotyötä. Aikuisten osallistumismaksu on 10 € ja alle 18-vuotiaitten 5 €. Osallistujien kesken arvotaan lahjakorttipalkinto. Pyörälenkki ei ole kilpailutapahtuma.

Pyörälenkin osallistuja käy vähintään kahdella seitsemästä kirkosta. Kirkot ovat Sääksmäki, Valkeakoski, Metsäkansa, Akaa (srk-talo: Sontulantie 1), Viiala (pappila: Nordintie 5), Kylmäkoski ja Urjala. Leimauspiste Valkeakoskella on tänä vuonna seurakuntatalolla (Valkeakoskenkatu 27).  Jos intoa ja kuntoa riittää, voi kiertää vaikka koko lenkin, jolloin matkaa tulee n. 90 km.

Kirkkojen leimauspisteissä on saatavana ilmaista mehua; Viialassa ja Valkeakoskella myynnissä kahvia. Akaan seurakuntatalolla (Sontulantie 1) on mahdollisuus maksulliseen keittoruokailuun.

Osallistuja ilmoittautuu jollakin kirkoista klo 8 - 16. Käytyään kahdella tai vaikka kaikilla kirkoilla, pyöräilijä jättää kirkkojen leimoin varustetun osallistumiskortin viimeiselle kirkolleen.

Ensimmäisen pyörälenkin ideoivat v. 1983 Sauli Turja, Torsti Ijäs ja Helvi Jousmäki. Tapahtuman järjestävät Sääksmäen, Akaan ja Urjalan seurakunnat.

Pääorganisointi
Juha Valkama