Akaasta tehdään päivän retki Salon Lähetysjuhlille

Toukokuussa järjestettävät Lähetysjuhlat avaavat kesän hengellisten juhlien kauden. Juhlille Pieksämäellä ja Saloon odotetaan yhteensä noin 3 000 vierasta. Akaasta ja Urjalasta on mahdollisuus osallistua päivän retkelle Saloon 27.5.

teksti suomen lähetysseura 1859 ja graafinen logo punaisella risti ylhäällä

Lähetysjuhlat järjestetään kahtena peräkkäisenä viikonloppuna pääosin samankaltaisella ohjelmalla: Pieksämäellä 20.–21.5. ja viikkoa myöhemmin Salossa 27.–28.5.

Molempien juhlien ohjelmassa on messuja, raamattuopetusta, konsertteja, keskusteluja sekä omaa ohjelmaa lapsille, rippikouluikäisille ja muille nuorille. Juhlat päättävässä messussa Salossa siunataan lähetystyöhön uusia ulkomaantyöntekijöitä.

Akaasta pääsee päivän retkelle Saloon

Akaan Lähetysyhdistys ry ja Piellokas Oy järjestävät yhdessä retken Suomen Lähetysseuran lähetysjuhlille Saloon lauantaina 27.5. Retken hinta on 20 euroa, Ilmoittautumiset ja tiedustelut Mari Pakkaselta p. 040 725 7426. Retkibussi lähtee kello 7.00 Viialan kirkolta, Toijalan srk-talolta 7.15, Kylmäkosken kirkolta 7.30 ja Urjalan kirkolta 7.45.

”Juhlien ohjelma on suunniteltu niin, että sinne voi tehdä antoisan päiväretken”, kertoo tapahtumatuottaja Rasmus Tillander Suomen Lähetysseurasta.

”Kun tapaa ihmisiä yli seurakuntarajojen ja kuulee uutisia lähetystyöstä, se muistuttaa, että kuulumme yhteiseen maailmanlaajaan kirkkoon. Se innostaa sekä seurakuntalaisia että meitä työntekijöitä”, kertoo Lappeenrannan Sammonlahden seurakunnan lähetyskasvatussihteeri Anja Kytölä.

”Lähetysjuhlien ohjelman monipuolisuus ja se, että päivillä yleensä rakentuu niin tiedollisesti, hengellisesti kuin sosiaalisestikin motivoi myös järjestämään retkiä. Tällaiset keidashetket ovat tärkeitä!”

Lauritsalan seurakunnan diakoni ja lähetyskasvatussihteeri Titta Hämäläisen mukaan seurakuntalaiset haluavat myös tavata lähetystyöntekijöitä kasvokkain.

Juhlien teemana on Leipää pelloilta maan. Kasvavan kirkon haasteista ruokakriisin keskellä on puhumassa Kambodžan kirkon työntekijä, juristi ja perheenäiti Sokheng Nhoung, 27. Hän kohtaa työssään ihmisiä, jotka tulevat pyytämään kirkolta ruoka-apua.

”Tehtävämme on jakaa omastamme ja rukoilla ihmisten puolesta”, Sokheng sanoo.

Suomen Lähetysseura järjestää juhlat yhdessä Pieksämäen ja Salon seurakuntien kanssa.

www.lahetysjuhlat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2023-04-28 10:06:00.0