Helatorstaina 30.5. pyöräillään seitsemän kirkon lenkki

Sääksmäen rovastikunnan pyöräilytapahtuma, ”Seitsemän kirkon lenkki” toteutuu jo 37. kerran. Lenkki on helatorstaina 30.5.2019 klo 8 – 16.

seitsemän kirkon pyörälenkki helatorstaina 30.5.2019

Pyörälenkki ei ole kilpailutapahtuma. Kaikenikäisiä kutsutaan mukaan liikkumaan ja samalla tukemaan lähetystyötä. Osallistumismaksulla tuetaan Suomen lähetysseuran työkohteissa tehtävää seurakuntien nimikkotyötä. Aikuisten osallistumismaksu on 10 euroa ja alle 18-vuotiaitten 5 euroa. Osallistujien kesken arvotaan lahjakorttipalkinto.

Pyörälenkin osallistuja käy vähintään kahdella seitsemästä kirkosta. Jos intoa ja kuntoa riittää, voi kiertää vaikka koko lenkin, jolloin matkaa tulee n. 90 km. Kirkot ovat Sääksmäki, Valkeakoski, Metsäkansa, Akaa, Viiala, Kylmäkoski ja Urjala. Leimauspiste Valkeakoskella on tänä vuonna seurakuntatalolla 200m. isosta kirkosta. Leimauspaikoille on opasteet.

Osallistuja ilmoittautuu jollakin kirkoista klo 8-16. Käytyään kahdella tai vaikka kaikilla kirkoilla, pyöräilijä jättää kirkkojen leimoin varustetun osallistumiskortin viimeiselle kirkolleen. Kirkkojen leimauspisteissä on saatavana mehua; Viialassa ja Valkeakoskella kahvit. Akaan seurakuntatalolla on mahdollisuus keittoruokailuun.

Pyörälenkin osallistuja voi osallistua myös jumalanpalvelukseen omassa tai naapuriseurakunnan kirkossa.

Ensimmäisen pyörälenkin ideoivat v. 1983 Sauli Turja, Torsti Ijäs ja Helvi Jousmäki. Vuosittain osallistujia on ollut 100 – 500. Heistä yleensä noin kolmannes on kiertänyt kaikilla kirkoilla. Pyöräilyn osallistuja toivoo kaunista ilmaa. Joskus on ollut hellettä, joskus tuulta. Pienin osallistujamäärä oli 99 rohkeaa, jotka kylmässä vesisateessakin uskaltautuivat liikkeelle.

Tapahtuman järjestävät Sääksmäen, Akaan ja Urjalan seurakunnat.

2019-04-18 12:38:00.0