Virkapaikka on Viialan seurakuntakeskus, mutta viranhaltijan edellytetään työskentelevän kaikissa Akaan seurakunnan omistamissa tai hallinnassa olevissa kiinteistöissä. Oman auton käyttö on välttämätöntä tehtävän hoidossa.

Viran kelpoisuusehtona on suntion ammattitutkinto tai käytännön ammattitehtävissä hankittu kokemus ja sitoutuminen suntion ammattitutkinnon suorittamiseen.

Viran hoitoon kuuluu mm.

• sakraalitilan valmistaminen ja kirkollisten tilaisuuksien käytännön valmistelu
  • suntiona toimiminen kaikissa kirkollisissa toimituksissa
  • hautapaikkojen näyttäminen ja seurakuntatilojen esittely
  • pienten kahvitusten järjestäminen ja avustavat keittiötyöt
  • kirkon puhtaanapito
  • seurakuntasalin välisiivoukset viikonloppuisin
  • kiinteistöjen ja laitteiden kunnon valvominen
  • talviaikana lumitöitä ja hiekoituksia

Suntio kohtaa työssään seurakuntalaisten ilon ja surun. Siksi edellytämme suntioltamme hyviä vuorovaikutustaitoja ja seurakuntaelämän tuntemusta.

Seurakunnassa on käytössä sähköinen varauskirja, atk-pohjainen työvuorosuunnittelu ja viestinnässä käytetään sähköpostia, joten hyvät atk-taidot ovat välttämättömät.

Työ on ilta - ja viikonloppupainotteista. Tehtävässä noudatetaan yleistyöaikaa kolmen viikon jaksossa.

Viran palkkaus on vaativuusryhmän 402 mukainen (1.983,15 – 2.280,62 euroa) kuukaudessa.

Virkaan valittavan tulee olla ev.lut. kirkon jäsen.

Virka täytetään 1.11.2019 lukien tai sopimuksen mukaan. Viran täytössä sovelletaan 6 kuukauden koeaikaa.

Virkaan valitun tulee käydä koeaikana työterveyshuollon työhöntulotarkastuksessa, jossa selvitetään valitun sopivuus tehtävään.

Kirkkoneuvostolle osoitetut hakemukset tulee toimittaa 6.9.2018 klo 16.00 mennessä osoitteella Akaan seurakunta, Kirkkoneuvosto, Sontulantie 1, 37800 Toijala, tai sähköpostin välityksellä osoitteeseen arja.tarela@evl.fi.

Tiedustelut: