Kirkon keskusteluavun päivystäjien kanssa saa purkaa jouluahdistusta

Uusi puhelinjärjestelmä mahdollistaa suoremman yhteyden

Keväällä käyttöön otettu uusi puhelinjärjestelmä turvaa Palvelevaan puhelimeen soittaville suoremman yhteyden päivystäjälle. Tekninen järjestelmä suosii kunkin päivän uusia yhteydenottajia. Näin on haluttu turvata aiempaa useammalle keskustelumahdollisuus päivystäjän kanssa.

Kirkon keskusteluavun päivystäjät ovat kirkon vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia sekä työntekijöitä. Puhelimessa vastataan joka ilta klo 18 alkaen. Verkossa keskusteluapua voi hakea ympäri vuorokauden. Palvelevassa chatissa voi keskustella reaaliaikaisesti päivystäjän kanssa. Keskustelut ovat luottamuksellisia eikä työntekijä näe käyttäjän henkilöllisyyttä. Palveleva netti on verkkokirjepalvelu, jossa päivystäjät vastaavat viesteihin muutaman päivän kuluessa myös jouluna.

Joulun päivystysajat:

● Palveleva puhelin joka ilta klo 18 alkaen
● Chat ma–pe klo 16–20 (myös joulun ja uuden vuoden pyhäpäivinä!)
● Palveleva netti ja Palveleva kirje vastaanottavat viestejä 24/7. Viesteihin vastataan päivän, parin kuluessa.

Sydankynttila (800x533)_M.jpg

Joulumieli voi olla hukassa ja joulurauhan esteenä on monenlaisia asioita. Jouluun liittyy monenlaisia odotuksia itseä, kodin siisteyttä, puolisoa, lapsia, sukulaisia tai säätilaa kohtaan. Jouluun saattaa myös liittyä vaikeita muistoja tai yksinäisyyttä.

Omat vaikutusmahdollisuudet asioihin saattavat olla rajalliset, mutta usein auttaa, kun joku kuuntelee. Kirkon keskusteluavun päivystäjät tarjoavat kuuntelevan korvan ja keskusteluapua joulun aikaan joka päivä, suomeksi ja ruotsiksi, puhelimessa, verkossa ja perinteisellä kirjeellä.

”Jouluahdistusta ja stressiä kannattaa purkaa mieluummin Kirkon keskusteluavun päivystäjälle kuin lähisuhteisiinsa. Anonyymi ja luottamuksellinen keskustelu voi keventää mieltä valtavasti. Päivystäjä on ihminen, jonka kanssa voi puhua elämästä sellaisena kuin se on, ilman suorituksia tai onnistumisvaatimuksia”, kuvaa puhelin- ja verkkoauttamisen asiantuntija Titi Gävert.

Joulun päivystysajat:

● Palveleva puhelin joka ilta klo 18 alkaen
● Chat ma–pe klo 16–20 (myös joulun ja uuden vuoden pyhäpäivinä!)

Yhteystiedot, aukioloajat, verkkoauttamisen palvelut sekä lisätietoa Kirkon keskusteluavun palveluista:

www.kirkonkeskusteluapua.fi
valoapimeään.fi