Toijalasta löytynyt pääkallo ei ole Akaan hautausmailta

Akaan seurakunnan talouspäällikkö Arja Tarela tiedottaa, että Toijalan vanhalla hautausmaalla ei ole tehty maansiirtotöitä vuosi sitten, eikä aikaisemminkaan. Eikä myöskään millään muulla Akaan seurakunnan hautausmaalla.

enkeli hautakivellä

Ensin Ilta-Sanomissa sitten Aamulehdessä uutisoitiin maanantaina Toijalasta löytyneestä pääkallosta. Valkeakoskelainen pariskunta oli  sienireissulla löytänyt hiekkakuopan reunalta pääkallon.

Poliisi on lehtitietojen mukaan vahvistanut löydöksen ja tapaukseen ei uskota liittyvän rikosta. Iltalehden uutisessa mainittiin, että Sääksmäen hautausmaalta olisi siirretty kallon löytöpaikalle maata. Aamulehdessä puolestaan - virheellisesti - mainitaan poliisin kertoneen Toijalan vanhan hautausmaan vuoden takaisista maansiirtotöistä, jolloin pääkallo on voinut siirtyä maa-aineksen mukana. Toijalan hautausmaalla ei ole tehty maansiirtotöitä.

2017-08-15 14:04:01.0